IKOM sucks

Evo ovako je to bilo:

opstepoznata vrucina u BG, ja na asfaltu, po autobusima do Zemuna; iskreno skidam kapu herojskom narodu koji svaki dan putuje satima na posao i natrag bez klima uredjaja ili ti ventilacije jer taj isti narod i po najvecoj vrucini ima strah od promaje veci nego od Side. Nosim u torbi sve vreme makinu za placeni satelitski program koju moram da vratim cuvenom IKOMU jer tuze mog bivseg pokojnog muza sto to nije uradio sam. Jeste, zvala sam ih telefonom i skrenula paznju na cinjenice: izrazili su mi saucesce ali poslali nove tuzbe i racune. Ok skupim sve sto su mi rekli, pronadjem cak i kancelarije, donesem i umrlicu. Al ne vredi: zena za pultom je vrlo ljuta, nema daljinskog a ni nekog kabla.

Kazem ja, pa uzmite pa cemo naknadno doneti:

– Na sta vam ja licim, pravila su pravila, ili sve ili nista. Ne mozete tek tako da raskinete ugovor.

– Ali covek je umro, zar nije to dovoljno za raskid ugovora?

Ona nema na to odgovor niti je zanima logika: hoce i kabl i daljinski i to sa sve kartonskom kutijom kako sam videla da jedan od troje uredno vrati, ili da placamo i dalje jer ugovor ne moze tek tako da se raskine. Sa IKOM-om kao sa djavolom.

I tako mi prodje jedan dan. Sutradan evo mene opet sa makinom i upravljacem i kablom.

– Jel mozemo da raskinemo sada ugovor?

Ona me ni ne gleda vec u kompjuter: morate da platite zaostale racune.

– Ali rekli su mi da ne moram od datuma smrti

– Morate, jer ugovor nije bio raskinut.

– Necu, kazem ja

– Pa vec ste platili nesto, mota ona po kompjuteru

– Placala sam nesto po inerciji i ne gledajuci.

– E onda morate da platite i ovo sto je zaostalo,

bas zato sto ste platiti pola.

– Ali zar ne bi trebalo vi meni da vratite pare.

Opet nema odgovora. Okrece neki telefon i dogovara se s nekim.

– Dobro ne morate sve zaostale racune da platite vec samo jedan za cetvrti mesec.

A zasto?

Nema odgovora

Vadim pare dok ona pise. Vadim makinu iz torbe

– Ne, ne ne, morate u postu.

Ja prevrcem ocima

Ona kaze brzo

– Kad ovo platite mocicemo da raskinemo ugovor.

– Ja hocu sve ugovore sa vama da raskinem i za kablovsku televiziju.

– Videcemo, kaze ona.

Jedva nadjoh postu zapravo skrivenu OTP banku gde nema nikoga osim obezbedjenja ali samo jedan salter radi na kome isto nema nikoga jer sluzbenica sedi pozadi i cita novine. Cekam dugo ali na kraju i platim.

Vrativsi se u IKOM, poslednji udarac.

Uzima mi licnu kartu ali nece da mi vrati umrlicu.

– Potrebno mi je za dokumentaciju

– Potrebna je meni zeno draga za sve , zasto je ne fotokopirate

Vrlo nevoljno uz blago pretece oklevanje da ceo postupak vrati na pocetak i ne raskine ugovor sa nestalim sve dok joj ne ostavim original umrlicu, ona ipak fotokopira.

– Jel’ smo zavrsili?

– Taman posla kaze ona

Krece neka papirologija, ja potpisujem, u medjuvremenu jedan decko biva vracen jer nema licnu kartu koja mu je ukradena ali zato drugi uspeva da raskine ugovor i bez kabla ali je imao kutiju. Obezbedjenje stoji nemo a zena za pultom kao bic boziji pravi i raskida govore.

I tako mi prodje i drugi dan na asfaltu.

About jasminatesanovic

Jasmina Tešanović (Serbian: Јасмина Тешановић) (born March 7, 1954) is a feminist, political activist (Women in Black, Code Pink), translator, publisher and filmmaker. She was one of the organizers of the first Feminist conference in Eastern Europe "Drug-ca Zena" in 1978, in Belgrade. With Slavica Stojanovic, she ran the first feminist publishing house in the Balkans "Feminist 94" for 10 years. She is the author of Diary of a Political Idiot, a war diary written during the 1999 Kosovo War and widely distributed on the Internet. Ever since then she has been publishing all her work, diaries, stories and films on blogs and other Internet media.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

