SXSW

Jasmina with Blogger sticker

Blogger - Photo by Bruce Sterling

Zavrsen je interaktivni festival SXSW, danas pocinje muzicki, 500 koncerata za 4 dana: filmovi su i dalje svuda po gradu. Vreme je olujno, kisovito i sparno. Neobicno , nekako romanticno…narocito nocu kad svetlosti i muzika probijaju kroz kisu, gromove…

Sinoc nam je Bruce Sterling u ritualnom zavrsnom govoru (rant) recitovao Ceslava Milosa i predskazao kraj bloga u ime necega veceg znacajnijeg osmisljenijeg sa politicke i estetske tacke gledista. Tako govore futuristi ali ja znam da je predskazivanje buducnosti zapravo citanje sadasnjosti. Sta je to sto mi vec sada radimo , sto nema jos ime?Svi paneli mogu se naci na sajtu SXSW…evo nekih mojih belezaka iz prethodnih dana

10 mart

Panel na kome zene pricaju o interaktivnom blogu: razgovarati i pricati sa ljudima je vrlo vazno. Like a party…managing the crowd.

- Let go of control: da li moderatori treba da kontrolisu sve komentare i kako? Prevelika kontrola komentatore plasi i nervira. Bolje je odgovoriti na sve vrste komentara nego ih zabraniti ili cenzurisati.

- Online communities su kao gradovi?

Silna upoznavanja, srela moju prijateljicu Kit Seeborg, US foto blogerku koja je bila u Mongoliji da slika svoje pretke…

Medjutim sretnem Mr Drupal-a, pozalim se na software i evo, ostavio mi je kontakt: alex.rollin@gmail.com, peer.producers.com, savetovaliste za Drupal korisnike kao sto je Blog B92.

Panel, kako napraviti biznis kad imas projekat koji volis? Prepuna sala. Htela sam da idem da slusam uticaj umetnosti na web dizajn ali me odvukose geekovi na ovu stranu:

-Virtuelno cvece se placa 10 dolara i od toga ljudi napravise biznis

- Mikro sponzori su najveci izvor kaze moderator Onda govore ljudi koji su napravili pare iz strasti na netu, niko nije krenuo s idejom da zaradi…cist aktivizam…niko nije ucio biznis pre no sto ga je napravio…

- Think big, kaze jedna zena koja je pocela iz zenskih grupa ali joj je bilo tesno tu.

- Cene stvari koje prodajes na interenetu odredjujes prema sopstvenim potrebama da odrzis biznis ili po volji kupca da plate. Postoji i virtuelna moneta.

- Nema veze gde zivis, ovo je trtenutak za biznis, za pocetak samo pokrivajte troskove a ostalo sledi samo po sebi, jer ima toliko mnogo mogucnosti za nove ideje u internet kosmosu!

“From Blog to Book” panel

“I hope they serve beer in hell”, mladi Tucker napravio bestseler knjigu. Kao nas Marko Vidojkovic prica uglavnom o seksu ali je to prvo radio na blogu pa tek onda zaradio pare i po njegovoj prici ta tranzicija uopste nije bila laka.

12 mart 2007

Juce sam i ja govorila na panelu: Freedom of Speech on the Internet and Blogging from Countries in Trouble. Ne znam zasto sam rasplakala publiku jer sam zaista bila vrlo suzdrzana koliko ja inace umem da raspalim po emocijama.

Bila sam jedina “case study” mada i najstarija blogerka u drustvu s obzirom da sam to radila pre no sto je rec i izmisljena ali ne iz luksuza vec iz nuzde. Mnogo pitanja na kraju: lepo je doci na ovakvo mesto gde svi zapravo imaju tvoje probleme ili razumevanje za to sto radis. To mi je uopste celokupan utisak ovog interactive dela, da sam medju ljudima koji govore moj jezik bez obzira na kulturnu ili politicku pozadinu.

Onda je nocas pukla jedna od najvecih oluja koju sam u zivotu dozivela: i macka i pas su mi sedeli u krilu bez obzira sto im je domacica tu. Svi su se cudili ali ja znam tajnu, i ja se plasim grmljavine i neba uopste.

Inace zvezde ovog interaktiva bili su dvoje mladih geekova iz MIT-a , urednici Make magazina. Devojka je bila neverovatna, s mindjusom u usni a s licem Marije Kiri; pokazivali su ludacke izume koji nikome nisu potrebni sve dok ih jednom ne upotrebis.

13 mart

Danas je govorio H.Jenkins, akademik napisao je knjigu ” Convergent Technologies”: o novom pristupu autorstvu i agregatnom stvaralstvu. Prepuna sala. Govorio je o novom konceptu kolektivnog autorstva, zasnovanom na fan grupama po principu Vikipedije. Recimo kao nasa blogovaca. Mada se bas ne slazem da taj koncept moze da proizvede nuzno kvalitet odnosno umetnost bez kreativne originalne intervencije.Ali dobro zvuci.

Alex Steffen, World Changing predavanje; ako niste culi to je knjiga sa predgovorom Al Gora o climate change. Al Gor je osvojio Oskara za film, mozda ce i Nobela za nesto…mnogi se ovde pitaju sta bi bilo da je bio izabran za predsednika kad je izgubio od Busa, malo pokraden neki tvrde. Gor je poznat po svojim geeky kompjuterskim talentima i sklonostima. Danas je njegov veliki povratak na americkoj i svetskoj javnoj sceni. World Changing je aktivisticki NGO iz Sjetla koji zagovara nov ekoloski stil zivota da bismo sacuvali planetu. I to svi, i bogati i siromasni.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 86 other followers

